There was an error in this gadget

Wednesday, November 21, 2012

JIHAD


قَالً رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ الشَّيْطَانَ يَجْرِى مِنِ ابْنِ آدَمَ مَجْرَى الدَّمِ.

(رَوَاهُ الْبُخَارِى وَمُسْلِمٌ)

Sabda Nabi SAW.: Sesungguhnya syaitan berjalan dalam tubuh manusia sebagaimana perjalanan darah. (HR. Bukhari dan Muslim)


  Wahai sahabat2ku yg kusayangi..sekarang sudah sampai masa kita tanam dalam diri kita utk boikot barangan Israel..kenapa?dari  mata kasar memang kita nampak Israel tidak boleh buat apa dgn RM1 kita beli coke..modal lagi,gaji pekerja lagi.berapa sangat dia dapat tapi jangan lupa sahabat2 ku..mereka ini langsung tidak inginkan jasad2 org islam..TETAPI mereka ini ingin kuasai PEMIKIRAN org2 Islam..

   Cuba kita perhati org melayu (Islam) sekarang..adakah bersatu??ulama kata "kalau kamu ingin melihat sesuatu tempat itu penduduknya bersatu atau tidak maka lihatlah pada saf2 solat".sekarang pergi ke RnR semua solat masing2..kopiah atas kepala pun masih tidak mahu berimam..kalau ada imam pulak ada yg tak nk ikut.kadang2 sampai 2,3 imam..SEBAB??

   Itu tandanya makanan &  minuman kita tidak terjaga..lupakah kita dengan artikel2 ini :-


"Molekul air berubah bila kita bersifat sayang, memaafkan, bersyukur kepada bentuk krystal yang sungguh unik.. Begitu juga ia berubah sekiranya di dedahkan kepada perasaan negatif ia membentuk molekul yang amat hodoh...


Itu lah sebabnya kebanyakan air penawar penyembuh penyakit dibacakan dengan ayat-ayat suci al-quran agar apa yang diminum oleh kita akan mempengaruhi diri kita sendiri.. inilah kuasa Allah S.W.T...


Saya ingin berkongsi satu cerita yang saya dengar di IKIM F.M tentang seorang ibu yang anaknya dapat menghafal 30 juzuk Al-Quran dalam tempah 30 hari... bila ditanya apakah rahsianya pemakanan yang diberi pada anaknya sehingga mudah untuk menghafal? kata ibu tadi rahsianya adalah dia sentiasa mengambil wuduk sebelum menyusukan anaknya.. subhanallah.. sekali lagi itulah kuasa Allah melalui air...


Oleh itu amat penting memastikan air yang kita minum dan beri pada keluarga dan anak kita terdiri daripada air yang baik sumbernya.. 


Cuba lihat gambar di bawah tentang kandungan air dalam badan manusia:





OTAK kita sahaja mengandungi 75% air... maknanya apa yang kita fikirkan tentang diri kita juga akan mempengaruhi perlakuan dan tenaga yang ada pada diri kita"

  Bila air sudah banyak dalam badan sudah tentu badan kita cukup terpengaruh dgn minuman dan makanan.sekarang cuba kita perhatikan,apakah makanan & minuman org yg tidak solat,tidak bayar zakat,cina (kafir) tidak mempengaruhi amalan dan iman kita?sebab itulah Saudi, Mesir, Jordan dan negara2 arab yg lain hanya mampu melihat sahaja Palestin 'diratah'..sebab yahudi dah berjaya tawan pemikiran kita..so, dgn RM1 tu yahudi berjaya utk tawan kita.. sekarang majoriti tempat makan ada tv. apakah gelombang yg terhasil dari channel2 mereka tidak mempengaruhi makanan kita???

  Tapi malangnya kita org melayu tidak faham erti JIHAD DALAM PERNIAGAAN. sekarang 70% barang runcit adalah dari syarikat cina (kafir). memang kedai melayu mahal 20 - 30 sen.. itulah namanya jihad.. adakah mereka ini tahu apa itu najis mughallazah?? bagaimana cara utk bersuci? apakah makanan @ minuman yg mereka ciptakan bermula dgn bismillah?? 







قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ فِى الْجَسَدِ مُضْغَةٌ ، إِذَا صََلُحَتْ صَلُحَ الْجَسَدُ كُلُّهُ ، وَإِذَا فَسَدَتْ فَسَدَ الْجَسَدُ كُلُّهُ أَلاَ وَهِىَ الْقَلْبُ.

(رَوَاهُ الْبُخَارِى وَمُسْلِمٌ)

Sabda Nabi SAW: "Sesungguhnya di dalam tubuh (manusia) ada seketul daging, jika dia baik maka baiklah seluruh tubuhnya, dan jika dia rosak maka akan rosaklah seluruh tubuhnya, ketahuilah bahawa dialah HATI." (HR. Bukhari dan Muslim)

  Cuba kita lihat pada gambar rajah air diatas..Darah dan hati diantara peratus yg tinggi airnya dlm badan kita.marilah kita renung sebentar..apakah makan minum kita hari ini tidak memberi kesan atas iman kita? So, macamana pulak org Islam tapi tak solat buat makan minum utk kita?? fikir-fikirkanlah sendiri...

No comments:

Post a Comment