There was an error in this gadget

Wednesday, December 5, 2012

TANDA JEMAAH YG BERMASALAH

TANDA-TANDA JEMAAH HAJI @ UMRAH YG AKAN BERMASALAH DI TANAH SUCI

-"Saya ni tak nak pergi lagi tapi dah isteri g,xdak muhrim..so,kenelah teman"
-"Semua tempat aku dah pi dah..england,paris..,tingai mekah madinah ja aku xp lagi..tu yg nk p tengok tu"
-"Pangkat saya ni tak leh nak naik dah sebab bukan status 'haji' "
-"pencen-pencen ni,kena lah bawak-bawak ingat tuhan.."
-"tolong panggil saya doktor,dato ye.."
   Pengalaman yg kami lalui,selalunya golongan ini hati mereka belum sedia untuk di proses.Susah untuk terima takdir.Golongan inilah yg majoritinya,akan terima 'cash' dari Allah ketika di tanah suci.Tidak dapat melihat ka'abah,rasa makanan basi,sesat selama beberapa hari,dan berbagai lagi.Masalahnya,apabila Allah timpakan ujian ini atas hambanya,dia akan menyalahi orang sekeliling.Lupa yang Allah masih sayangkan dia.Allah datangkan ujian itu atas dasar untuk dia tersedar dari 'mimpi'..Namun,apakan daya sekiranya matlamat tidak jelas,dunia akan kabur..
  Jadi,ingin menjadi tetamu Allah??pastikan hati anda betul-betul secara total untuk diproses..ISLAM ITU BUKAN AGAMA,TETAPI CARA HIDUP..

No comments:

Post a Comment